lördag 9 januari 2016

VART KÖPER NI DÄCK TILL BILEN?

Jag har precis fått tillbaka min bil från verkstaden. I december skar motorn i min bil och jag visste inte vad jag skulle göra. Skulle jag köpa en helt ny bil? Skulle jag köpa en begagnad bil eller skulle jag laga den bil jag redan hade? Jag vände och vred fram och tillbaka på alla aspekter och jag åkte runt och tittade på begagnade bilar. Enligt mig var de dyra, med tanke på modellerna, årsmodellerna och vad de kostade. Till slut bestämde jag mig för att byta motor helt och hållet i min gamla bil, vilket var det mest ekonomiska alternativet.

BILD: Okänd, Google
Så, efter en månad utan bil är den alltså lagad, med en kostnad på cirka 6000 kronor totalt. Tyvärr har jag mer utgifter att lägga på bilen. Nästa utgift som bara är ett måste är ett däckbyte. Jag har tittat runt lite och funderar på vad som är det mest ekonomiska alternativet för mig.
BILD: Okänd, Google

Hade jag bott i Sverige hade jag säkert köpt bildäck på nätet. På webbplatsen http://www.tyred.se/ (http://www.tyred.se/) kan man köpa alla slags däck. Det är en mycket väl uppbyggd webbplats där det räcker att skriva in bilens registreringsnummer så letar själva webbplatsen upp däcken du behöver just till din bil. Det finns både vinterdäck som sommardäck att köpa och vill du köpa däck monterade direkt på fälg kan du också göra det. Det är otroligt praktiskt tycker jag.
Jag måste nog ta mig en titt på någon italiensk webbplats för att se om det finns möjlighet till att köpa däck även för min bil och vad kostnaderna är.

BILD: Okänd, Google
 Hur brukar ni göra? Köper ni bildäck på nätet eller köper ni direkt på gummiverkstaden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar